Apr 4, 2016

相模原市民桜まつり2016

4月3日(日)、相模原市役所周辺を会場にして開催された桜祭りに行ってきました。
I went to Cherry Blossom Festival held in Sagamihara city on April 3rd.


天気は悪かった・・・時々、小雨がパラパラ・・・のですが、すごい人でした・・・ちょうど、桜が見頃でしたしね~。それで私の目的は、桜見物よりアマチュア無線!!
Amateur radio rather than cherry blossoms !!


今年は、例年以上の見学者で大賑わい・・・そして、若いオペレーターが無線機独占・・・
I was very glad because young people were playing an active role on the amateur radio...




ちょっと若くない人もいますが・・・笑顔がいいね!!
Full of smiles... the chief's smile(right) was the best !!
そして、今年はラジオの製作教室も大賑わい・・・行列ができる盛況ぶり。
Many school children had a chance to make a simple radio set... a huge crowd in the surrounding area as many onlookers came.


親切な指導員の指導で100%完動・・・


道半ばにして、昼過ぎにはキットが完売(実はタダ・・・)・・・来年は、もっと用意しなければね!
Big crowds "Thank you for giving us a full house today"


それで、今年、私は裏方に徹して慈善活動?ではなく、寄付・・・
I donated to the project for amateur radio of Sagamihara city...


親善大使のお嬢さんと記念写真・・・うふふ
A commemorative photo with goodwill ambassadors...


毎年お世話になっている相模原市役所の皆さん・・・卓越したリーダーシップで、相模原市のアマチュア無線活動が他の地域よりも活発です!!
Ham radio operators working at the municipal office...


防災活動で2人3脚の相模原市消防局もアマチュア無線が盛ん・・・頼もしぃ!!
A dependable ham radio operator working for the fire station...


そして、今年の弁当・・・何故か、ビール付き、、うひぃ・・・
A box lunch... with beer...



ま~、近年に無く賑やかなアマチュア無線の公開運用でした!!!!!

【御参考】




No comments:

Post a Comment