Mar 5, 2013

長谷観音

今日は、天気が良かったので鎌倉の家からちょっと足を伸ばして長谷観音に行ってみました。
Today it is nice weather and I have been to Hasedera temple ( The Goddess of Mercy of Hase ) for a while.


梅がちょうど見頃でした・・・寒い日が多かったので、遅れているもよう・・・
The plum blossoms at the garden are at their best now.




それで、これが観音堂で、観音様に参拝したんだけれども、写真撮影禁止でお姿はお見せすることができません・・・残念ですが、ネットで見てください・・・。この観音菩薩像の建立は721年と伝えられており、かなり由緒ある立派なものです・・・暗くてはっきり見えないところがまたよろしいかと・・・。
The Goddess of Mercy is in this main hall, but photography is prohibited there...The statue is said to have been carved in 721.


きょうは、裏山の散策路にも行ってみました・・・
And then, I went to the hill back of the temple....


散策路から見た由比ガ浜、逗子、葉山、三浦半島です。
View from a walking path


途中に、見事な赤い花が・・・木瓜(ぼけ)の花です・・・書いてあるからわかったんですけど(笑い)
今日は、風もなく暖かくて、たくさんの自然に接することができて、非常にいい一日でした(^_^)
Beautiful red blossoms of Japanese quinces...

【参考】

長谷観音からの帰り道、ちょうどお昼になったので、いわしづくしの店「はま善」に行ってみました。次のブログで報告します。
I had a lunch at Hamazen, famous for dish of sardines.
To be continued on the following blog.








No comments:

Post a Comment