Dec 21, 2018

Volcano sushi roll

I had lunch at an American style sushi restaurant near Odakyu-Sagamihara station in Sagamihara  today. It is located along Kanagawa Prefecture Route 51.
この店、日本の寿司屋の面影はなく、完璧なまでにアメリカ西海岸風・・・店名の51は県道51号線から来ているんだけれど米国のインターステート・ハイウェーの看板を模した店のマークが何ともこりこりに凝っていて私ゃ大好きです!


Volcano sushi roll... made with spicy tuna cheese roll tempura baked with fake crab, flying fish roe and spicy mayo sauce...
The volcano sushi roll is a great tasting roll... very hot but yuuuummyyyy!!

ボルケーノは米国人が好きそうな寿司ロールの逸品で・・・まず日本では、滅多にお目にかかれないと思う・・・熱々でピリ辛です。


マヨネーズソースを取り除いて寿司ロールだけにすると、こんな感じ・・・日本の巻き寿司では味わえない・・・激旨!!!!


これで、この店のメニューにあるほぼ全ての寿司ロールを食いつくしました・・・ははは。ネットでアメリカの寿司ロールのページを見ると変わった寿司ロールがいっぱい出てきますね・・・日々進化しているようです。来年はもっと変わったのを食べたいよ~~

【御参考】


No comments:

Post a Comment