Apr 27, 2014

Yokohama Ham Group (JH1YNY) Outdoor Gathering

昨日、相模原市緑区上大島キャンプ場にて恒例の「春のタケノコ汁&移動運用」をYHGのメンバーが集まって行いました。
We, YHG members were holding an outdoor gathering with bamboo shoot soup and operating a ham radio at KamiOshima Camp Site yesterday.


横浜の自宅から自転車で駆け付けた御仁も・・・
He is a Sunday cyclist from Yokohama...


そして、今回ハム2世?もちょこっと参加・・・最初だけだったけど、若い人の参加がうれしいです!!
The second generation in the ham family joined in with us for a short time. It is very nice of participation of young people. 


今回も会場から奈良県在住のYHGメンバーJA3IKC、都合で参加できなかった横浜在住のJL1OVCと無線を通して歓談しました。
QSO with JA3IKC in Nara prefecture and JL1OVC in Yokohama city on 40m SSB.


コンディションは良かったとみえて、ヨーロッパ、南太平洋の海外局とも交信に成功しました。
The condition was nice, so we successfully contacted with oversea ham radio stations.





それで、バーベキューのほうはというと・・・
こんな具合です。
BBQ






ちょっと風はあったけど、すばらしい天気で、おまけに無線交信も活況でクラブ員の親睦を深めることができました。
Though it was windy, fine weather deepen our friendship by the outdoor gathering with ham radio.

No comments:

Post a Comment