May 19, 2017

Fresh whitebait bowl at a seaside seafood restaurant in Enoshima, Fujisawa(生しらす丼)


I went to Enoshima in Fujisawa and a seaside seafood restaurant today. And then I had Fresh whitebait bowl(生しらす丼) there... baby anchovies topped on rice, crab miso soup and Japanese pickles.

今日は、天気が良かったので江の島に行ってみました。
Enoshima... a place of scenic beauty...


江の島の奥の奥、児子ヶ淵に降りる手前にある魚見亭・・・ここのテラス席は富士山が一望出来て最高です!
A seaside seafood restaurant "魚見亭"...


料理が来るまで、潮風に吹かれながら冷たい「江の島ビール」で喉を潤すのが、何とも言えぬ心地よさですね・・・
Cold "Enoshima Beer"...


これが、生しらす丼・・・これを食べないと夏がむかえられなーい。
Fresh whitebait bowl...


それで、食後の運動に児子ヶ淵へ・・・風穏やかで波静か、、結構波打ち際まで行っている美女が一人・・・ここ、結構危険なんですよね(落ちて亡くなった人が何人もいます?)、、で、前に回って顔見ることできませんでした?
I went down to the seafront of Enoshima "児子ヶ淵" for after-meal exercise...


あと、鳶(とび)がたくさん飛び交っています、釣りの獲物や弁当の食材を狙っているんです・・・分かるかな?画面中央の上・・・
A kite circling in the sky to hunt some game...


天気よし、食事よし・・・で最高の一日でした!
Today is an awesome day for me !!


No comments:

Post a Comment