Aug 4, 2019

Field Day Contest 2019

JARL(Japan Amateur Radio League) Field Day Contest is the major national contest in Japan and radio amateurs gather with their clubs, groups or simply with friends to operate from remote locations. However, the average age of our club (JH1YNY) members has increased and difficult to make a suitable operation place in our neighborhood these two or three years. Then, we participated in the contest at a hilltop radio shack in Machida, Tokyo.
Fixed antennas on the tower (Unfortunately microwave dishes could not be set because bees were buzzing around...).


残念ながら、今回はアンテナタワーの周りに蜂がブンブン飛び回っていてマイクロウェーブのアンテナが設置できず・・・なので、2.4GHz以上のマイクロウェーブには不参加・・・無念!? で、結局結果は次のとおりでした。何故か去年より高得点(笑)。



今回も実運用者は、たったの二人、、しかし今回は宴会を自粛・・・もう年だし、そこいら中ガタが来ているし・・・それで、ご覧のとおり、QSOレートグラフは超真面目な感じになっております(笑)。なお、10時の空白は蜂退治のためなんですが・・・大量にいて完全に退治できず(多分、また戻ってくると思う?)

Delicious meals full of home-grown vegetables at the hill-top radio shack in Machida...
クラブ員がやっている野菜農園で採れた新鮮野菜をフルに使った料理をご覧あれ!!
一日目の昼食・・・うどん(四国、関西出身者にはたまらないです・・・)


一日目の夕食・・・野菜の天ぷら


二日目の朝食・・・野菜たっぷりピザ


デザート・・・野菜農園で採れたスイカ


野菜農園で採れたトマト


二日目昼食・・・ざるそば(本格仕様、、薬味は野菜農園から・・・)


JH1YNYメンバーが育てている野菜が、たんまり運ばれてきて料理は野菜尽くし・・・それも獲りたてで新鮮だから美味い!!
運用地点が野っ原(field)ではなく、商用電源も来ている小高い丘の上の無線小屋なんだけれど、もう機械が古すぎて、手を入れながらだましだましの運用(笑)。もう、人間も機械も古くなりすぎて使用に耐えないようです???あらゆるものにオーバーホールが必要なようで・・・機械を治すのが早いか、サイレントキーが早いか・・・それが問題です!!!
お相手くださった皆様、次回のコンテストも命ある限り頑張りますので交信よろしくお願いいたします!!


No comments:

Post a Comment