Nov 16, 2013

他人丼@西武筑波店レストラン街

JAXA筑波での仕事が昼からだったので、昼食をつくば駅の近くの西武百貨店の6階にあるレストラン街でとりました。和食、中華、洋食いろいろあったんだけれども、時間のあまりかからない丼ものにしてみました。
I had lunch at an Udon noodle restaurant near Tsukuba station, Ibaraki on the way to the JAXA Tsukuba Space Center. This is "Tanindon", rice with cooked pork and eggs on top and Udon noodle.


親子丼の変種?の他人丼で鶏肉の代わりに豚肉を卵でとじてあります。丼は味もまーまーでセットとしてそばかうどんが付くんです・・・浪花そばか大阪うどんが選べるとのことだったので、うどんを選んだんだけれど、う~ん、関西うどんとはちょっと違う感じ?・・・周りの人はそばを選んでいる人が多かったです・・・関東はやっぱしそばなんやね・・・店名もあずま庵やもんね。
There are many Udon noodle restaurants around the Tokyo (Kanto) area these days, but they provide Kanto-type soup, not Kansai (Osaka area)- type. I like Kansai-type soup very much because I'm from Kansai (Osaka, Kyoto) region.


ま~、うどんにはうるさいもんで・・・失礼しました。

【参考】




No comments:

Post a Comment