Aug 31, 2014

日本の美を極める@ホテルオークラ東京

今日、ホテルオークラ東京であったタイトルの日本近代絵画展に行ってきました。女房の友人がホテルオークラ東京の関係者ということで出入りは、玄関ロビーではなく従業員通用口?から・・・
I visited the treasured works of art collection "The pursuit of Japanese Beauty" at Hotel Okura Tokyo today. I went in and out at a staff entrance, not a hotel lobby by courtesy of my wife's friend.


展覧会場はこんな感じなんだけれど、中は撮影禁止・・・今日が最終日とあって結構な人出でした。


横山大観の夜桜はじめ、日本の美しさを追求してきた画家たちの作品を一気に見れて私としては非常にうれしい展覧会でした。
なお、付け加えておきますが、この展覧会はチャリティイベントとして企画されたもので、その収益は日本赤十字社等に寄付されるとのことですので、私も少なからず人のため、世の中のためになったということでしょうか??
This exhibition is a charity event and Hotel Okura Tokyo will donate all of the net profit to Japanese Red Cross Society. I had the great chance to serve others and the world.



No comments:

Post a Comment