Jun 28, 2018

Crunchy Roll

I had lunch at an American style sushi restaurant near Odakyu-Sagamihara station in Sagamihara  today. It is located along Kanagawa Prefecture Route 51.
この店、日本の寿司屋の面影はなく、完璧なまでにアメリカ西海岸風・・・店名の51は県道51号線から来ているんだけれど米国のインターステート・ハイウェーの看板を模した店のマークが何ともこりこりに凝っていて私ゃ大好きです!


Special American Sushi Roll...
Crunchy Roll... made with shrimp tempura, avocado, cucumber, flying fish roe, eel sauce... yuuuummyyyy!!
海老天ロール(米国名 Crunchy Roll)・・・
これは、人気の寿司ロールで・・・特徴は、海老天が入っていて、天かすが寿司の上にちりばめてある。この天かすがcrunchy(サクサク、パリパリ)なのだそうで、米国の人にはすご~く珍しいのだそうです。そして、もう一つの特徴が煮つめ・・・穴子の上にかかっているあのタレです(米国名 eel sauce)・・・この甘辛いソースのおかげで、醤油をつけて食べる必要がなく、すご~く美味いです! サクサク、パリパリした食感がなかなか良いです!・・・変わっていて美味すぎる!!!


I will be there again in the near future...
メニューにある全ての寿司ロールを食いつくそうと思って通っています・・・ははは

【御参考】


No comments:

Post a Comment