Sep 3, 2018

平成30年度相模原市総合防災訓練

昨日、天気が悪い中、相模原市の総合防災訓練が相模総合補給廠の米軍からの返還地でありました。それで、自治会の防災活動よりワンランク上の相模原市の情報収集活動訓練に、いつもお世話になっている相模原市役所アマチュア無線クラブ(JG1ZOO)の皆さんと参加しました。
In bad weather I participated in a disaster drill (mainly information-gathering activities) with the ham radio club of JG1ZOO held at a returned area of U.S. Army Sagami General Depot in Sagamihara yesterday.



実際の訓練は、JG1ZOOのオペレーターが北里大学はじめ市内5か所の拠点とアマチュア無線を使って市内の被災状況の収集を模擬的に行いました。訓練の様子は訓練の会場内に放送され、また、マスコミの取材もありました。
その他の訓練の一部を次に紹介します・・・
消防団による救出救助消火訓練
Major programs... rescue drills...


在日米陸軍ヘリコプターによる救援
A relief operation by US Army...


そして、訓練のフィナーレ・・・最後に、消防による一斉放水で今年度の訓練の幕を閉じました・・・参加の皆さんご苦労さんでした!!
The final water-discharge exercise was to close the disaster drill... thank you all for the good work!!


最後に全員で記念写真・・・
All members that collect information by radio...




No comments:

Post a Comment