Jun 23, 2016

鉄板焼き@ガトス

今日、千葉稲毛の放医研重粒子医科学センター病院での定期検診の帰りに相模原市淵野辺駅近く・・・と言ってもかなり遠いですが・・・のステーキハウス「ガトス」でシェフの米国仕込の鉄板焼きを楽しみました。
先ずは、スープ
I had dinner at my neighborhood steak house on the way back home from the Research Center Hospital for Charged Particle Therapy of the NIRS today.
(note) NIRS=National Institute of Radiological Sciences
Soup...


それで、これが米国Benihana流teppanyaki・・・
The owner was a Japanese food chef in the U.S. and studied at BENIHANA OF TOKYO in CA for a long time.


私も、米国滞在中、何度かBenihanaに行ったことがあって、話が弾みます・・・
今日は、レア焼きにしてもらいました・・・これからずっとレア焼きになると思う・・・
Benihana style teppanyaki...


ライスはガーリックチャーハン・・・これがまた美味いんだ・・・
Fried rice with garlic... very delicious...


お昼を、まともに食べてなかったので満足・満腹なディナーでした。

No comments:

Post a Comment