Aug 28, 2018

Wrapped and deep-fried mackerel with taro(焼き鯖と里芋の包み揚げ)

I had lunch at a restaurant serves wine and grills in Machida today.
Salad... and Les Jamelles Sauvignon Blanc from France.
(注)レ・ジャメル ソービニヨンブランは、フランス産の香りも味わいも優しく爽やかな飲み口の白ワインで、魚介類に合うとされる。


Wrapped and deep-fried mackerel with taro and mustard-anchovy sauce... has a rich and creamy taste... goes with Sauvignon Blanc wine with fresh taste... yummy!!!!!


これ、魚が苦手な人でもサクサク食べられます・・・それに、マスタードと潮の香の充分なソースが料理を引き立ててくれますし、魚を食べているという感覚がなくなりますね・・・これにまた、キリっと冷えた爽やかな白ワインが相性抜群!! これ、美味すぎますよ!!!!!
食後のプチデザート・・・抹茶味。料理もワインもフランス風でお洒落だったが、最後のプチデザートが和風を醸し出していて、一層お洒落な気分にしてくれました・・・ごちそうさまでした!!


【御参考】
街角グラスの今週のランチメニュー

No comments:

Post a Comment