Aug 24, 2015

Tokyo Ham Fair 2015

I went to "Ham Fair 2015" held at Tokyo Big Sight on Aug. 22 and 23.


Ham Fair 2015 was very crowded... more people than that of last year.


Our booth of ham radio... Fukushima Junk
Thank you for shopping at our booth !!


Me and my ex-colleague

GaAs FETs for microwave equipments・・・


A Frenchman bought GaAs FETs at binge shopping... sold out quickly!!!
(注)マイクロ波の石は、フランス人が爆買いでほぼ完売ですよ! うちのブース、コスモウェーブと秋葉原無線部の真正面ですしね・・・仏人の左隣、アマチュアのTWTA屋さん(TWTAを10本ぐらい自作しているそうです・・・球はトムソンの古い球を使っているとか・・・高圧電源はトランス特注で自作ってのもすごいですね・・・ブースで延々と話し込んでいきました)


A microwave mixer and a coaxial relay... the mixer was sold earlier than expected (if not, I'd like to buy it). 


A transverter unit for 5.6GHz band by Cosmowave Co. Ltd... smaller than our development model.
(注)コスモウェーブの5.6GHz帯トランスバーター・・・うちのクラブで開発したものより小型ですね、、さらに開発意欲がわいてきました(笑)


She is the best talented girl in Akihabara electric town
(注)秋葉原随一の才媛メイドさん(秋葉原案内所のMさん・・・れっきとしたアマチュア無線技士です)


My biggest event in the fair... I made AM QSO on 6m with JF6BWD in "3 area 6m AM QSO meeting"


(注)事前に、JA3XQOさんに周波数と時間を確認するも、その時間にはJP1局の全国6m AMロールコールが入感・・・一応、交信しておきましたが・・・。それでしばらく時間をおいてから、やっと3エリアの番? 管球式6mAMトランシーバー運用中のJF6BWD・・・TNX FB QSO!!


Booths of close friends...
JA3IKE from Nara...
(注)奈良のJA3IKEさん・・・コールが似ているんですよね、、それでいつもブースによってお話させてもらっています。


N ham group... All NEC amateur radio club
(注)昔の職場のNハムグループ・・・結構美品のリグが並んでおりました。


A high power pulse modulated tetrode 6PR60C... 300kW of pulse output power
(注)ノートパソコンと使える真空管を売っているブースはめっきり少なくなりました・・・ほとんどのところはジャンクもいいとこです・・・これは、掘り出し物? いえいえ、飾りもので1K円也


MLA48・・・A project for Magnetic Loop Antennas
(注)このプロジェクトのメンバーなんだけど、MLAについてうんちくを傾けるというレベルからはほど遠く、皆さんのアンテナを拝ませてもらっています・・・


JA1ZGP... the amateur radio club of the University of Electro-Communications
(注)古巣のJA1ZGP・・・私は、クラブのメンバーではありませんでしたが?・・・ヨット部で湘南の海で遊びほうけてました・・・


Meeting lots of people made me happy and I had a good time all the day at the fair.















No comments:

Post a Comment