Nov 15, 2018

Sizzler, seasonal American sushi roll

I had lunch at an American style sushi restaurant near Odakyu-Sagamihara station in Sagamihara  today. It is located along Kanagawa Prefecture Route 51.
この店、日本の寿司屋の面影はなく、完璧なまでにアメリカ西海岸風・・・店名の51は県道51号線から来ているんだけれど米国のインターステート・ハイウェーの看板を模した店のマークが何ともこりこりに凝っていて私ゃ大好きです!


Seasonal American Sushi Roll...
Sizzler... made with beef cutlet, garlic stalk roll tempura sizzled with wasabi creamy sauce and melting cheese and if you like, cilantro for topping ... yuuuummyyyy!!
シズラー・・・熱くてシューシュー音を立てるものの意味で関連の単語が料理によく出てきます。
冬場のアメリカン寿司ロールなんだけど、なかなか凝った造りで、牛カツとニンニクの芽のロールを天ぷらしたものにわさびクリームソースととろけるチーズが掛かっています。好みで、トッピングにパクチーを掛けます。最初は、湯気が上がってシューシュー音を立てていてやけどしそう! でもこれは、なかなか美味いです・・・特に焼き肉の好きな方にお勧めの逸品で米国の人には人気なんだと思います・・・美味い!!


I will be there again in the near future...
メニューにある全ての寿司ロールを食いつくそうと思って通っています・・・ははは

【御参考】

No comments:

Post a Comment