May 30, 2015

Le Mas de Bertrand - Montpeyroux @街角グラス

昨日、東京ビッグサイトで開催されたワイヤレス・ジャパンの帰り道に町田の街角グラスに寄りました。あいにくの肌寒いほどの小雨が降ってきて、腹ごしらえのついでにワインで暖まりました。
I dropped in a restaurant that serves wine and grills in Machida on the way back home from Wireless Japan held at Tokyo Big Sight yesterday. It was unfortunately going to be chilly rain and I had a good meal with wine.


肉系の食事だったので、赤ワインを頼んだら・・・南仏ワイン-ル・マス・ド・ベルトランと言うのが来ました・・・濃い赤紫色に独特の強い香りでスパイシーな肉料理にバッチシでした。
Red wine for meat... Le Mas de Bertrand from southern France.


牛レバーの香草オーブン焼き・・・疲労回復にベリーグッド


ミンククジラの味噌煮・・・こちらも何となく精が付くような気がしますね?クジラ自体、何十年?ぶりかに食いましたよ!
サイドディッシュの数々・・・



最後の〆は、焼きそば・・・


延々と飲んだ食ったの3時間でした・・・ははは
I had eaten and drunk my fill as long as 3 hours...

No comments:

Post a Comment